Wizja i cele szkoły językowej Klinika Języka – rozmowa z pomysłodawcą idei nowoczesnej szkoły.
Panie Krzysztofie, skąd wziął się pomysł stworzenia takiego miejsca jak Klinika Języka?
Pomysł rodził się już od dłuższego czasu. Znam Piastów doskonale, mieszkam tu od urodzenia. Zawsze brakowało mi miejsca, które mogłoby zapewnić wysoki poziom i prezentowało nowoczesne podejście do nauczania. Chciałem, aby w naszym mieście powstała szkoła, która będzie prezentować podobny poziom do szkół znajdujących się np. w stolicy a będzie tuż za rogiem. Tutaj u nas w Piastowie. Lokalnie i profesjonalnie. Sam mam dzieci i wiem jak istotne jest dla każdego rodzica zapewnienie dziecku właściwego rozwoju. Znajomość języków obcych jest teraz niezwykle ważna. Żyjemy w czasach, gdzie umiejętność posługiwania się językami obcymi daje ogromne możliwości. Sam nie potrafiłem znaleźć takiego miejsca, więc je stworzyłem. To ogromna odpowiedzialność, ale też satysfakcja. Wraz z dziećmi pojawiło się duże zapotrzebowanie kursów dla ich rodziców. Stworzyliśmy takie kursy i potrafimy zapewnić odpowiednie nauczania dla całej rodziny.
Jakie są kluczowe założenia nauczania w Klinice Języka?
Przede wszystkim zależało nam na miejscu, które będzie przyjazne i będzie prezentowało wysoki poziom nauczania. Naszym głównym założeniem jest rozwój. Jak wiadomo uczniowie mają różne predyspozycje do nauki języków obcych. Znajdują się na różnych etapach swojego rozwoju. To czego wymagamy od lektorów to, aby każdy nasz uczeń zrobił zauważalny postęp. Nie każdy może mieć same piątki, ale każdy powinien pójść do przodu i rozwijać się przełamując swoje bariery.
Jak tego dokonać?
Przede wszystkim trzeba dobrze poznać uczniów. Określić ich mocne i słabe strony. Pokazać, że nauka języka jest czymś pięknym i może sprawiać przyjemność. Uczniowie widząc swoje postępy jeszcze chętniej pracują. Małe grupy pozwalają na bardziej indywidualne podejście do każdego ucznia, co niestety nie jest możliwe w szkole państwowej.
Pokazać, że nauka jest czymś pięknym. Brzmi ładnie, ale to chyba bardzo trudne zadanie?
Na pewno wymaga od nauczyciela bardzo dużo pracy i zaangażowania. Nie mogą to być lekcje bez przygotowania, gdzie nauczyciel otwiera książkę i bez emocji przerabia kolejne zadania. Tutaj musi być dynamika, radość z uczenia. Uczniów trzeba zachęcić do nauki. Pokazać, że nauka nie musi być nudna. Nasi lektorzy mają bardzo wiele dodatkowych materiałów, które mogą wykorzystać na zajęciach i ze zwykłej lekcji stworzyć prawdziwe arcydzieło.
Z jakich dodatkowych materiałów korzystają lektorzy?
Nasze zajęcia prowadzone są w naszych własnych salach. Dzięki czemu nie jesteśmy w żaden sposób ograniczeni, jeśli mówimy o wyposażeniu. Daje nam to zdecydowanie większą przewagę w stosunku do zajęć w wynajmowanych salach. Konsekwentnie od kilku lat inwestujemy w jak najlepsze wyposażenie. W tej chwili w każdym z oddziałów posiadamy nowoczesne monitory interaktywne, które są wspaniałym narzędziem, na którym można wykonać niezliczone aktywności. Nasi uczniowie je uwielbiają. Oprócz tego posiadamy bogaty zasób gier, mat edukacyjnych, plakatów, flashcardsów i wielu innych. Ogranicza nas chyba tylko wyobraźnia każdego z lektorów.
Czym jest nowoczesna szkoła?
Według mnie jest to szkoła, która wychodzi naprzeciw wymaganiom współczesnego świata i czerpie stale wzorce od najlepszych praktyków podążając za wszystkimi nowinkami metodycznymi. Analizując obecne potrzeby, dochodzimy do wniosku, że komunikacja to aspekt, który wymaga największej pracy z uczniami. Metoda bezpośrednia, którą pracujemy pomaga przełamać bariery w mówieniu i jest świetnym narzędziem do pracy z uczniami. Chcemy, aby uczniowie mieli swobodę w komunikowaniu się w języku obcym i traktujemy to jako wartość nadrzędną. Nasze zajęcia odbiegają od typowo szkolnych zajęć. U nas naprawdę się mówi. A wszystko jest otoczone dodatkowymi materiałami na bardzo wysokim poziomie.
Czy oprócz nacisku na komunikację zajęcia mają jeszcze jakieś inne założenia?
Tak, oczywiście chcemy, żeby nasi uczniowie byli bardzo dobrze przygotowani pod kątem egzaminów. Wiemy jak ważne są obecnie egzaminy na koniec szkoły podstawowej czy średniej, a także certyfikaty językowe dla młodzieży i dorosłych. Przygotujemy uczniów, aby mogli zdać taki certyfikat i mieć potwierdzoną znajomość języka, która będzie honorowana na całym świecie.
Co sprawiło, że Klinika Języka w tak krótkim czasie zdobyła zaufanie tak wielu uczniów i ich rodziców?
Rzeczywiście szkoła rozwija się bardzo dynamicznie. Co roku przybywa liczba naszych uczniów i są to już liczby liczone w setkach. Myślę, że przede wszystkim zawdzięczamy to pasji, którą dzielimy się z innymi. Jest to szczerość, miłość do nauczania. To się samo obroni. Podstawowym kryterium przy tworzeniu zgranego zespołu to wspólna pasja. Jeśli kochasz to co robisz to nie pracujesz ani jednego dnia i wkładasz w to całe serce. A oprócz tego myślę, że też dbałość o szczegóły i wysoki poziom zarówno nauczania, jak i obsługi uczniów jak i samego wyposażenia szkoły. To wszystko na pewno procentuje.
W jaki sposób można zachęcić kolejne osoby do nauki w Klinice Języka?
Będziemy pokazywać to w jaki sposób uczymy, wychodzić z tym na zewnątrz, bo tylko w ten sposób uda nam się przyciągnąć do wspólnej nauki inne osoby, które być może szukają właśnie tego co możemy im zaproponować. I mam nadzieję, dobre opinie naszych uczniów i rodziców, które są zawsze najlepszą reklamą naszej pracy. Dziękuję i zapraszam do naszej klinikowej rodziny.
Copyright 2024. KLINIKA JĘZYKA. Wszelkie prawa zastrzeżone. | powered by KK MARKETING&DESIGN
II oddział:
ul. E. Orzeszkowej 66, Piastów
(pasaż handlowy koło SP3)
I oddział:
wejście od strony osiedla Baszta
od ul. Paderewskiego (koło SP4)
ul. Żbikowska 26 lok. 1, Piastów
Siedziba główna:
Kontakt
Masz pytanie? Skontaktuj się!
Dane kontaktowe
I piętro, wejście od Al. Wojska Polskiego
ul. Kujawska 28, 05-820 Piastów
Nasze placówki są w bliskiej odległości od szkół podstawowych. Dla uczniów klas 0-3 – możliwość przyprowadzania dzieci ze świetlicy szkolnej (dotyczy SP2, SP3, SP4 i SP5 w Piastowie).
Prowadzimy zajęcia na terenie całego Piastowa.